9 jun 2014

Una petita reflexió sobre l’anàlisi lexicomètrica



En el següent post penjaré la meva anàlisi lexicomètrica (ja la tinc redactada a Word), però abans m’agradaria compartir amb vosaltres algunes idees al voltant d’aquest tema, l’anàlisi de textos. Tot i que és la primera vegada que estudio l’hipertext com a tal, per motius professionals estic molt vinculada a l’escriptura i, en particular, a l’anàlisi i la correcció de textos, principalment literaris. Quan llegeixo qualsevol tipus de text, em resulta inevitable prestar atenció tant al contingut com a la forma d’expressar-lo. Estic acostumada a examinar el redactat, a fixar-me en les repeticions, a detectar les paraules recurrents en l’estil d’un autor, etc. En fi, tal com podeu suposar, m’ha agradat molt la part de l’assignatura dedicada a estudiar el llenguatge digital i com ens canvia.
No obstant això, desconeixia l’existència de programes com l’AntCon i similars —suposo que s’utilitzen més en altres àmbits— i estic fascinada pel descobriment. No només per la possibilitat d’estudiar textos d’altres persones i comparar-los entre ells, com hem fet amb l’anàlisi lexicomètrica, sinó per a analitzar la nostra pròpia escriptura. Em sembla especialment útil per a fixar-nos en aquells mots que repetim amb massa freqüència, ja que, per experiència sé que si no ets conscient d’aquest possible error, no te n’adones. Així doncs, a més de l’aprenentatge propi del projecte de recerca, em quedo amb l’AntCon com a recurs d’anàlisi per a un mateix com, de fet, ja ha posat en pràctica algun company.

No hay comentarios: